Ikke like sint lenger. Om lykkedrager, barnebarn, tekster, bilder, sol og suppe.

today,

I går kveld var jeg sint. I kveld har jeg latt være å lese nyheter. Jeg har hatt en fin kveld og ingenting skal få ødelegge for det akkurat nå.

Min svigersønn har vært sprek og gått langt på ski i kveld. Min datter har vært på jobb.

Ole Jakob og jeg har sett The Never Ending Story! Han ville se på Bakgårdsgjengen. Han er av en aller annen grunn begeistret for den serien… Jeg har endelig lært meg hvordan jeg skal betjene den unge familens Nettflix og lette etter noe som passet for oss begge to, og så fant jeg denne filmen som jeg har sett hundre ganger før og som ikke er halvparten så bra som boka, men som likevel får det til å krible i meg hver gang. Ole Jakob elsket den heldigvis han også. Gmork var i skumleste laget, og underleppa hans dirret da Artax sank ned i The Swamp of Sadness, men Falkor veide opp for det som var trist og skummelt. Ole Jakob skjønte poenget med Bastians rolle og flirte høyt da Bastian og Falkor skremte bøllene i siste scene. (Før filmen leste vi et kapittel fra Pippi Langstrømpe der hun hamler opp med en gjeng mobbere og han så umiddelbart parallellen).

Og så går jo alt bra til slutt! (Dere som ikke har sett filmen aner ikke hva og hvem jeg snakker om nå… Se den!)

Det er noe helt spesielt å dele litteratur og film som betyr noe for meg med denne fine, kloke, følsomme gutten.

Han kom seg kanskje litt for seint i seng…

,

a7

a6

a5.

Og så har jeg fått post i dag. To tykke hvite konvolutter. Den ene inneholdt en bok, den andre et tidssrift. Jeg har bidratt i begge og er ganske stolt av meg selv!

I boka har jeg en artikkel. I tidsskriftet er utsnitt av bildene mine brukt på forsiden og som illustrasjoner. Ett bilde er med i sin helhet.

,

a2

a3

a1

a4

Og i morgen kommer sola! Det er riktig nok kaldt. Men vi får se sola! Det er en stor ting når den har vært borte en stund.

På mandag blir det solfest i barnehagen. En kollega og jeg har inngått veddemål om hvem som kan koke den beste solsuppa. Ei av jentene har foreslått at ungene kan ha plakater og gi poeng på en skala fra en til ti. (Hun har nok sett på Skal vi Danse). Ambisjonsnivået er høyt hos begge suppekokere. Vi er opptatt av å lage sunn og god mat fra bunnen av i vår barnehage og min kollega lager verdens beste tomatsuppe, så lista ligger høyt. På handlelista mi står det blant annet hermetiske tomater, søtpotet, gulrot, ingefær, hvitløk og chili. Jeg vet ikke hva som står på hennes.

Hvis jeg vinner, skal jeg bringe oppskriften på mandag!

,

  lørdag 18.01.2014
Tid Varsel Temp. Nedbør Vind
kl 6–12 Delvis skyet -16° 0 mm Laber bris, 8 m/s fra vest-nordvestLaber bris, 8 m/s fra vest-nordvest
kl 12–18 Delvis skyet -11° 0 mm Laber bris, 7 m/s fra vestLaber bris, 7 m/s fra vest
Legg igjen en kommentar

