Det viktigste.

the most  .

Jeg skulle ha ryddet gjesterommet.

Jeg skal rydde.

I morgen skal jeg det.

For i morgen får jeg sjeldent og hyggelig besøk og jeg vil at skal gjestene mine skal føle seg velkomne. Jeg kommer til å bli ferdig, for min indre husmor jobber best under press og dessuten har jeg fri i morgen og har hele dagen på meg.

Det kommer et poeng her etter hvert og det handler om hvorfor jeg ikke har kommet i gang med dette gjesterommet enda. Det er nemlig ikke fordi jeg er lat eller fordi jeg har vondt i ryggen (selv om jeg nok ganske sikkert både er litt lat og faktisk har ganske vondt i ryggen det meste av tiden).

Det handler om folk!

Om barnebarn og venner og speidere og ludovenninner og malekompiser…

Sist helg hadde vi besøk av noen jeg er glad i.

På mandag spiste vi middag i det brune huset alle sammen og etterpå lå jeg en stund på sofen og så på guttene (store og små) som bygde duplotårn helt opp til taket.

I går formiddag spiste jeg lunsj med en god venninne.

Og i går kveld drakk jeg en skvett rødvin i atelieret sammen med en dame jeg liker veldig, veldig godt. Flasken var gjenglemt etter en fest i januar en gang og jeg skjenket vinen i en enkel, grov kaffekopp med svart dekor. Hanken fikk flekker i ultamarin, rå umbra og kadmiumrødt fra hendene mine. Min svigersønn hadde sendt med kakerester. Brownies smaker godt til rødvin. Bare prøv!

Det var en fin fødselsdagskveld.

Jeg fikk malt litt også, da.

Et Kongsfjordhus!

I kveld har jeg kost meg med speidervenner i alle aldre. Vi har lekt mafia og helape og halvape. Og før det ble det tid til fin middag og gode samtaler.

Sånn går nu dagan, som de sier her nord

Og jeg vil ikke ha det anderledes.

Jeg er glad i Annehuset mitt og synes nok det fortjener litt omsorg nå. Men et hus kan aldri være viktigere enn folk.

Jeg er firogfemti nå.

Jeg har jeg ikke funnet meningen med livet enda.

Men jeg tror kanskje jeg er på sporet av noe.

Legg igjen en kommentar

