Om ferie, hyggelig besøk, vannbakkels og skigutter.

if things go wrong

Ferie er fine greier. Denne gangen ble det ferie for bloggen også. Jeg har hatt en lang langhelg sammen med folk som jeg er glad i og som står meg nær. Jeg har hatt en irriterende influensa også, men sånn er det som regel med meg. Jeg blir bare syk når jeg har fri. Og jeg var ikke for syk til å kose meg! Dessuten var gjestene svært driftige. De har vasket opp, måket snø, montert lamper, staket opp tette sluk og bakt vannbakkels!

Det har jeg også, forresten. Bakt vannbakkels altså. Jeg kan egentlig bake vannbakkels. Det handler bare om å gjøre det som står i oppskriften og absolutt ikke noe annet. Da blir de luftige og fine og smaker utmerket med bare melis på. Men så var det at jeg ikke fulgte oppskriften. Vann og smør må koke! Jeg puttet i melet for tidlig og fikk en grøtaktig røre som ble mer og mer flytede for hvert egg jeg tilsatte. Jeg ville kaste røra og lage ny, men min venninne insisterte på å gi det en sjanse. På den måten ble et nytt, lekkert bakverk oppfunnet! Mens en ny omgang (vellykkede) vannbakkels sto i ovnen, koste vi oss men en tynn og helt myk lefselignende kake som kunne smøres med et tynt lag melis og rulles til fine, små ruller.  Det hadde sikkert vært nydelig med krem og bær eller frukt inni rullen. Jeg tviler bare på om jeg noen gang vil klare å gjenskape denne delikatessen.

Ellers har vi mimret om musikk og barndom, sett på OL, spist god mat, spilt spill og hatt det veldig, veldig hyggelig.

Nå er hverdagene tilbake. Og i Annehuset er det bare meg. Jeg koser meg med kaffe uten vannbakkels mens jeg løser lørdagens kryssord. Det er fint det også. Bare på en helt annen måte.

.

Jeg har tilbragt store deler av helga på sofaen. Det har ikke guttene. Bare se!

,

Og så vil jeg dele denne fine nyhetssaken med dere i dag.

Og denne sangen som jeg tilfeldigvis fant i kveld.

Legg igjen en kommentar

