Blå kveld.

blå n n.

Noen dager er ganske fulle av ganske mye. Ikke bare gjøremål, men ting som det er nødvendig å reflektere over og sortere og forstå. Og ting som krever avgjørelser og handlinger. Det har vært en god dag, men definitivt en litt sånn several days attack me at once-dag.

Det er på tampen av slike dager at jeg ønsker meg en bankkonto med ekstra tid som jeg kunne ha puttet inn mellom kveld og natt. Da skulle jeg ha skrevet noe annet enn pludrete blogginnlegg. Noe større og viktigere. Og så skulle jeg ha funnet løsninger og strategier og vært mere til nytte.

Det hadde vært fint..

Men jeg har dessverre ikke noen slik konto. Og jeg må nok innse at jeg ikke kan ordne opp i alle utfordingene akkurat i kveld.

Jeg tror faktisk at jeg skal prioritere å komme meg i seng til rett tid i kveld sånn at jeg har overskudd til å ta fatt på oppgavene i morgen.

En og en av dem. Hvis det går, da. Det gjør det sjelden.

Jeg rekker ikke å skrive noe klokt og viktig i kveld.

Men jeg rekker litt poesi. Selv om det ikke er høst.

.

Blått dikt.

Livet er ikke en landevei.

Livet er en smal og kronglete sti

som fører meg opp bratte, steinete skrenter

Forbi farlige stup

Mot sildrende bekker med leskende vann

Ut på åpne egner

der blomster i gult og hvitt og fiolett duver i sval sommervind

Gjennom svart granskog i piskende, rensende regn

Over tunge myrer som lokker meg

og lar meg synke ned en stund i myk stillhet

for å hvile litt

Før neste stigning

oppover mot toppen der

jeg får utsikt over himmel, hav og horisont

og forstår litt mer.

.

k20.

Når tankene trenger litt balsam, er det godt med musikk.

I kveld har jeg funnet fram denne. Jeg «fant» denne artisten i går. Jeg er sikker på at han for lengst har funnet seg selv, men for meg var han et helt nytt og svært hyggelig bekjentskap. En av sangene hans var bakgrunnsmusikk til en morsom (og litt krevende) hukommelsestest. Den kan jeg sikkert finne igjen en annen gang. Robin Adams er nå behørlig innlemmet i spillelista mi på Spotify. Jeg vet ikke så mye annet om han enn at han er fra Glasgow og har langt hår.

Legg igjen en kommentar

