Fin helg!

septemberkveld 2

Det har vært en god helg.

Det er fremdeles en god helg. I nøyaktig 59 minutter til kommer det til å være det. Hvis det ikke skulle inntreffe noe aldeles uforutsett, da.

I sekstiden på fredag fikk jeg overlevert to blide gutter. Den minste krøp tidlig til køys med smokk og Lollo og en god bok. Den største ble opp en stund til, for vi hadde avtalt å se film.

I går hadde vi en rolig morgen (som startet klokka seks), før vi dro til byen der vi traff mamma som hadde pause fra jobb og andre kjente. Ole Jakob var stor og flink. Alvin forsvant inn i veggen (bokstavelig talt) og bak kleshyllenepå Cubus og var sånn i det hele tatt litt vanskeligere å holde styr på. Helt til slutt, mens vi ventet på at pappa skulle bli ferdig på skuterkurs, tok han helt av og rullet rundt på gulvet utenfor Rema. «Da må du sitte i vogna» sa jeg. «Nei» sa han blidt. «Kan du være grei, da?» spurte jeg. «Og sitte fint på benken?» «Nei», sa han. Jeg satte han i vogna og han begynte å klatre ut. «Da setter jeg deg fast i selen» sa jeg. «For ellers ramler du jo og slår deg. Kan du sitte pent?» «Nei» sa han, like blidt. «Da må du ha selen på» sa jeg. Så strengt man klarer å si det til verdens skjønneste toåring. «Smokken!» sa han bestemt. Og så ble vi enige. Og mens han slappet av i vogna med smokken, kunne storebror og jeg slappe av på benken og snakke om viktige ting. Sånt som drager og forurensning og fruktsalat og skutere og småbrødre og kjærlighet. Det er sånne øyeblikk som gir livet mening.

Ole Jakob blir snart fem år. Han synes det er kult at han blir fem år den femogyvende og lurer på om seksårsdagen vil falle på den seksogtyvende.

,

IMG_20140301_151039Se på fisken, bestemor! Den har munn og øyne!

IMG_20140302_105056Vil du se, lillebror?

 IMG_20140301_153015Ventetrim.

IMG_20140302_124654

IMG_20140302_105342

IMG_20140302_105253

IMG_20140301_154345Og gode samtaler.

I dag har jeg vært hos min ludovenninne. Og ettermiddagen og kvelden har jeg tilbragt i hyggelig selskap. I morgen er det full rulle igjen og jeg er ikke sikker på om jeg har full kontroll.

I kveld skal jeg nyte den varme gleden ved å ha noen å være glad i.

Og så tar vi denne som nattasang igjen. Den er virkelig veldig fin! Jeg blir alltid glad når jeg oppdager nye artister som har evnen til å få tærne mine til å krølle seg litt.

Legg igjen en kommentar

