Speidere…

noen ganger leker livet snø.

Speidere er helt ok. Både de små og de store.

I dag har de små (som ikke er helt bittesmå, men sånn elleve-tolv), bakt og stekt vafler. Ingen helt høvelig aktivitet på en askeonsdag, kanskje, men hyggelig! Unger har en annen innfallsvinkel til baking enn voksne. Det er mere liv og latter samtidig som de er opptatt av å følge oppskriften til punkt og prikke.  De samarbeider og fordeler oppgaver og oppmuntrer hverandre. Og de rydder opp uten å kny. Både vaflene og kaka ble blant det beste jeg har smakt. Etter at ungene gikk hjem hadde vi lederne tid til å prate litt vi også. Vi er stort sett enige om det meste, men vi er trygge på hverandre og trives med hverandre og kan godt diskutere politikk og samfunnsspørsmål og etikk sånn at det blir litt temperatur i rommet.

Nå har jeg hatt noen å spille TP med. I kveld vant jeg på en måte, men det var mest fordi min motspiller var human mot meg og tolket et par av svarene mine på en velvillig måte. I morgen kveld skal jeg sette meg ned med et atlas og lære meg forskjellen på verdenshavene. Jeg er virkelig helt talentløs når det gjelder geografi! Til gjengjeld har jeg greie på Ziggy Stardust and The Spiders from Mars. Og jeg vet hvilken farge edelstener har og at Ole Bull har spilt Seterjentens Søndag på toppen av Keops-pyramiden.

Onsdagskvelder er fine. Denne har vært ekstra fin.

Og på toppen av det hele hadde jeg fått en filmsnutt i innboksen min av lille, fine Anna som spiller fiolin.

,

Vi tar denne nattasangen igjen. Denne artisten fortjener å bli hørt!

Legg igjen en kommentar

