God morgen!

ole jakob,

Det er alltid litt irriterende med gjester som har varslet sin ankomst og så lar være å dukke opp.

Spesielt når man har styrt og ordnet litt før de skal komme.

Jorun uteble. En mellomstor kuling rusket litt i trærne i hagen min i natt. Jorun hadde nok funnet noen andre å besøke. Hvis det ikke var det at hun var helt utslitt, da.

Ole Jakob og jeg sov litt lenge i dag. Til over åtte! Jeg våknet av at han sa:»Bestemor? Når æ gjør sånn her, blir æ helt varm i kroppen. Det er helt sant!» Han lå på magen med tommeltotten på høyrehånda mot nesa og lillefingeren ned i puta. «Sant bestemor at det er et mirakel at Aslan og Jesus kan bli levende?»

Nå har han skrevet videre i den blå boka om familens eventyr. Han har tegnet familen som feirer jul og familien på Røde Kors-hytta som er Ole Jakobs favorittsted i hele verden! Han forstår seg helt på å stave og trenger bare litt hjelp til å huske hvordan y-er og ø-er ser ut. Men man blir jo litt sliten av å skrive lange ord som JULETRE og RØDE KÅRS HYTA, så nå ser han på Brannmann Sam og snart skal vi ha fin frokost den kjære lille gutten og jeg.

Ganske snart fyller han fem. Tida går fort. Jeg håper han vil spise frokost med meg når han blir femten også. Og femogtyve. Han sier at han vil det.

Jeg er verdens heldigste!

Legg igjen en kommentar

