Torsdagskveld.

elskmerhatmidre12.

Når man ikke har fått skrevet noe på en stund, hoper det seg opp litt.

Det er så mye jeg skulle ha skrevet om nå: Gamle familebøker, barnebarn, glede, snø, musikk, middager hjemme og ute, stress, optimisme, bøker, snille folk…

Men klokka er elleve og jeg skal tidlig opp i morgen.

Jeg vet ikke om jeg burde skrive mye om litt eller litt om mye. Eller kanskje bare litt om litt…

Det har vært en innholdsrik uke. Og en veldig god en. Jeg har hatt en liten gutt her det meste av uka. Vi har sett «Den gamle Peter Pan-filmen» tre ganger og «Up» en gang. Vi har spist vannbakkels og han har tegnet og skrevet. I går var han med på speidermøte. Vi kom rett fra barnehagen og mens jeg ryddet i kjøkkenskapene på menighetshuset, satt han under kjøkkenbenken og spiste en monsterposjon med pasta og pølsebiter rett fra serveringsbollen. Min unge medspeiderleder kokkelerte og serverte. Dagen før spiste vi pestolaks med min nydelige, hjemmelagede pesto ved et pent dekket bord. Ole Jakob satte pris på begge måltidene.

Han har for alvor knekt lesekoden nå og har begynt å oppdage at bokstaver kan brukes til å uttrykke viktige ting. Sånt som: «pappa du er fin». Eller til å lage ønskeliste til femårsdagen som nærmer seg: «matlagingsleker, her nilsån bamse, lego, duplo». Det gleder meg! Jeg håper han kan få like stor glede av å lese og skrive som jeg har hatt.

OK, nå ble det mye om litt. Det blir lett det når hjertet er fullt av noe.

Nå blir det litt om litt, nemlig musikk.

I kveld har jeg en musikkanbefaling som dere må lete fram selv. Jeg kunne ikke finne den på You Tube eller noe sånt, men det finnes på Spotify: Call Of The Night med Robin Adams. Dette er en sang som får tærne til å krølle seg og som passer en sein torsdagskveld mens en litt sliten Kyrre bringer vinteren tilbake utenfor det varme Annehuset mitt og et stearinlys lyser i vinduet.

 

Resten får vente.

Bare noen bilder til slutt:IMG_20140310_173711

IMG_20140310_173125

IMG_20140310_171955Ole Jakob ser film!

IMG_20140311_184933

IMG_20140311_072800

IMG_20140310_172815Og skriver…

.

Og her fant jeg sangen!

Legg igjen en kommentar

