God søndagsmorgen. Om shopping, mote, rar musikk, tindebestigning og Kongsjordhus.

calvin and hobbs

.

Ukene går så fort. De er gode og innholdsrike. Jeg er vet at jeg er priviligert som har jobb, fritidsinteresser og – mest av alt- mennesker i livet mitt som gir det mening.

Likevel er det godt med en lang, lat søndagsmorgen da man ikke skal noe som helst. Ute er det gnistrende vakker vinter. Det er definitivt vær man burde vært ute i. Men akkurat nå vil jeg kose meg inne en stund. Jeg har kaffe og kryssord og musikk. Og hyggelige minner fra uka som er på hell.

.

I går var Alvin og jeg på lørdagsshopping mens pappa og storebror var på skitur og mamma var på jobb. Vi kjøpte pakker til storebror som fyller fem på tirsdag og mye annet. Alvin er en ivrig og hjelpsom shopper! Hvis noen lurer på hvordan man oppnår en en slik moteriktig, retro stil til en toåring, og hva det koster: Lua er fra Fretex. Den er hjemmestrikket og den kostet meg ti kroner. Duffelcoaten er fra speidernes loppemarked. Den kostet også ti kroner og i tillegg til tidligere eiere har storebror brukt den i to-tre sesonger.

.

IMG_20140322_132319Alvin ønsker seg en sånn sykkel!

IMG_20140322_140200Klar, ferdig…

IMG_20140322_140249…banan!!!!

IMG_20140322_194607

IMG_20140322_151105Hvilken  yoghurt, tro?

IMG_20140322_201556Og til slutt var det ikke plass til ungen i vogna.

IMG_20140320_164021

IMG_20140320_163829

På torsdag ville Ole Jakob hentes  barnehagen av bestemor. På veien hjem fant vi et fjell som måtte bestiges.

IMG_20140318_212014

IMG_20140318_224611

.

På tirsdag var jeg i atelieret og malte videre på Kongsfjordbildene mine. Det går langsomt framover..

På onsdag var guttene med på byens indiske resturant sammen med mammaen og en ung venn. Det var svært hyggelig! Etterpå ble Ole Jakob med på speider og så fikk han sove hos bestemor.

.

Sånn, omtrent, går ukene.

.

Nå er det kaffetid!

Jeg har vært våken siden klokka seks, men hvis det skulle være noen av dere som har problemer med å våkne, kan jeg anbefale denne. Jeg fant den på YouTube mens jeg lette etter en annen gammel sang fra min tidlige ungdom. Denne var aldri i min platesamling (og kommer nok ikke dit heller), men den gikk på radio hele tiden. Da litt langsommere… Historien skal visstnok være at sangen i sin opprinnelige form var for lang for dette programmet og at bandet i stedet for å kutte ned på den, valgte å spille den fortere! Dette er musikalsk galskap og jeg vet ikke ikke helt om sangen får meg i godt humør eller bare er irriterende. Det er legendariske Jan Akkerman som trakterer gitaren og Thijs van Leer som morer seg med orgel, fløyte og vokal. Gruppa hadde forresten en annen radiohit også. Den er veldig fin. Bare hør!

Legg igjen en kommentar

