Høsttanker på en våt vårkveld.


juni hage

.

Regnet har kommet. Og når det visne, halvråtne lauvet fra i fjor ligger i våte klumper på stien inn mot huset mitt, føles det nesten som høst. Bare at det blomstrer en og annen forpjusket krokus mellom de spøkelsesaktige rosenbuskene mine (jeg skal ta bilde i morgen, så vil dere skjønne hva jeg mener), og en hel liten koloni hestehov i en grøftekant i nabolaget. Og at det fremdeles ligger skitne snøflekker i hagen. Men trærne er nakne, og bakken er altså dekket av vått lauv. Derav høstfølelsen. Høstfølelse er en god følelse.

Når man i tillegg har hatt en god og konstruktiv arbeidsdag (som riktig nok varte tolv timer), og har ledd mer enn på lenge, er livet ganske fint.

Men jeg er litt sliten. Det har vært travelt og ryggen og føttene verker.

Og på tv maser de fremdeles om at man skal grille. 

Ok, i morgen skal jeg grille. Fryseboksen på menighetshuset er alt for full av pølser og vi skal ha stor pølsefest på speiderplassen i morgen. Alle skal få spise så mye de vil! Det har tint godt de siste dagene, så det det er håp om at det er blitt såpass bart at vi kan begynne å rydde og rake litt også. Det er mye morsommere å rydde og rake ved speiderhytta enn i hagen hjemme. Det er rart, det der, at det alltid er morsommere å rydde andre steder enn hjemme.

I går var det forresten morsomt å rake hjemme også. For da hadde jeg god hjelp!

Bare se:

.

a4

 

a2

 

a1

.

Det har vært mange feiringer også siden sist. 17. mai er en travel dag med flaggheis klokka åtte og kafédrift hele dagen. Ole Jakob gikk i tog og spiste tolv is! Alvin spiste ti. De var blitt lovet å få spise så mange de orket.

Dagen etter feiret vi bursdagen til guttenes pappa:

a

.

I kveld har vi feiret avslutningen av et prosjekt vi har jobbet med i barnehagene over en periode på et par år.

.

Nå skal jeg se på Jamie som lager billig og god mat. Jeg liker Jamie-mat. Og så liker jeg Jamie.

Det hender han griller han også, men ikke i kveld heldigvis.

.

Vi tar denne i kveld.

 

 

,

Legg igjen en kommentar

