Sommerferie!

NONE ARE n.

Det er mange ting man kan bruke ferien sin på. Det viktigste er å gjøre noe man liker.

For meg kan det være sånt som å vaske muselort på speiderhytta sammen med fem fine unger.

Speiderhytta vår har en historie som «søsterhytte». Den var et sted der byens (gjerne tilflyttede) søkesøstre kunne møtes når de hadde fri. Et sted litt utenfor byen der de drikke kaffe, skravle og nyte naturen. Hytta ligger nært er nydelig turterreng og er fint utgangspunkt for spaserturer. «Søstrene» bodde kanskje på små hybler der det ikke var så mye rom for sosialt samvær. Jeg kan levende forestille meg at det var mye latter og mange gode samtaler innenfor disse hytteveggene.

Sykepleiere i våre dager har nok ikke så stort behov for en liten hytte  der de kan samles og speiderne har disponert hytta i rundt femten år. Vi har tatt godt vare på den utvendig. Innvendig var det blitt litt så som så. Ovnen ryker inn og vi har hatt besøk av smågnagere.

Nå er det rent og pent igjen og vi kan begynne å henge opp våre ting på veggene sammen med det nusselige barndomsportrettet av prinsesse Ragnhild.

Sånt husarbeid forstår jeg meg på!

 

20140730_181253

vann

20140730_185818

20140730_181723

20140730_181729

20140730_181652

20140730_185828

20140730_191650

20140730_191700

20140730_182120

.

Men gårsdagens høydepunkt var likevel å være med på flyplassen for å hente ungene som har vært ferie med pappa!

De var bokstavelig talt hoppende glade for å se mamma igjen. Koffertene måtte åpnes på flyplassen for at gaver skulle deles ut og Ole Jakob var full av historier om badeliv og skarpe skjell og leiebiler med tanklokket på feil side og isspising og bilturer i regn…

20140730_205609

 

I morgen tidlig reiser han, mammaen og jeg på speiderleir. 

Det er også en fin ting å bruke ferien på!

Her er leirsangen.

.

I dag har jeg fri. Jeg skal pakke, spasere i regnet, kjøpe inn allergimedisin, levere lønnspapirer, rydde plassen min i atelieret før utstillingen og forhåpentligvis drikke kaffe med noen hyggelige mennesker.

Men akkurat nå nyter jeg en sein  morgenkaffe, kryssord og denne.

 

Legg igjen en kommentar

