Femtende desember. Om nisser og grådyr og dorullnisser og meningen med jula.

advent 15

.

Her står nissen på trappa utenfor Annehuset mitt i Blåbærveien 15.

Jeg er ikke sikker på om han kommer til å komme i virkeligheten. Jeg tror kanskje ikke jeg har vært snill nok.

Jeg prøver…

Det hadde vært morsomt om han kom. Ikke så mye på grunn av gavene, men fordi det hadde vært hyggelig å hilse på en nisse. Ikke en sånn en med pappmaske, men en virkelig en av kjøtt og blod!

I dag fikk jeg forresten gave uansett. Bare les her!  Jeg har vunnet før også. For to år siden (tror jeg det var), lagde Sebastian dorullkalender om julefilmer. Den var vanskelig og morsom og jeg vant en stor eske full av Grådyrprodukter! I år er det altså kriminalmysterier.

Det er godt at det finnes voksne folk som fremdeles kan leke.

Og kanskje tro litt på julenissen.

I dag tar vi denne. Ingen jul uten!

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Bente Høiseth
    jan 05, 2015 @ 06:04:05

    Jeg tror du har vært snill nok,er mer i tvil angående om nissen fins..
    Innom for å ønske deg godt år 🙂

    Svar

  2. Anne-Lise Wie
    feb 04, 2015 @ 08:42:12

    Det var mye skriving om dorullnisser før jul, jeg måtte sjekke mine egne. Hva sier det om mine to sønner at de har forært meg hver sin dorullnisse, der den ene har skikkelig surmunn og den andre røyker? Kreative unger, eller unger som har lyst til å lage noe annet enn dorullnisser? Men de står i vinduskarmen hvert år.

    Svar

  3. Anne-Lise Wie
    feb 04, 2015 @ 08:45:00

    Om nissene finnes? Selvsagt, men ikke den der teite amerikanske julenissen som kjører rundt omkring med gaver. Den norske smånissen som holder til på låven eller i skogen. Bare les her: http://alwer.blogspot.no/

    Svar

Legg igjen en kommentar

